
Reilun 25 000 asukkaan varsinaissuomalaisessa Raisiossa sijaitsee vuonna 2001 avattu kauppakeskus Mylly, joka tänä vuonna on noussut ykköseksi KTI Kiinteistötieto Oy:n tutkimuksessa.
Vuokralaisten tyytyväisyyttä mittaavassa kyselytutkimuksessa Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Tutkimuksessa oli mukana 26 kauppakeskusta.
Myllyn vuokralaisten vastauksissa nousivat positiivisina asioina esiin turvallisuus, imago ja houkuttelevuus, ulkoinen viestintä ja näkyvyys sekä johdon ammattitaito, asiantuntemus ja osaaminen.
– Tämä tuntuu upealta kiitokselta kaikesta siitä työstä, jota olemme yhdessä vuokralaisten ja Myllyn henkilökunnan kanssa tehneet. Erityisesti olemme keskittyneet yhdessä oppimiseen, hyvään tiedonkulkuun ja toimivaan työympäristöön, sanoo toimitusjohtaja Mari Hantula kauppakeskus Myllyn tiedotteessa.
Aktiivista tukea kauppakeskus tarjoaa muun muassa liiketoiminnan kehittämiseen. Myllyn mentorointiohjelmassa Hantula mentoroi henkilökohtaisesti liikkeiden päälliköitä ja yrittäjiä. Heille järjestetään myös tilaisuuksia, joissa osallistujat voivat vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.
Viime vuonna pilotoitu Mylly Akatemia on jatkunut tänä vuonna. Noin 20 kertaa vuodessa järjestettävissä maksuttomissa koulutuksissa on työpajoja eri aiheista.
– Näemme mentoroinnin ja koulutusohjelmamme Mylly Akatemian merkittävänä osana kumppanuutta. Tämä tulee suoraan strategiastamme ja uskomme, että se on myös osaltaan vaikuttanut Myllyn liikkeiden onnistumisiin sekä suosioon liikepaikkana.
– Näin vahvaa ja henkilökohtaista toimintaa ei käsittääksemme muissa kauppakeskuksissa Suomessa tehdä, Hantula sanoo tiedotteessa.
Kauppakeskus Mylly järjestää säännöllisesti mysteerishoppausta eli testikäyntejä, joissa tutkitaan yrityksen myynti- ja palveluprosessia asiakkaan silmin. Mysteerishoppauksen tuloksia käydään läpi liikekohtaisesti ja mietitään yhdessä kehitysideoita.
Kuvan lähde: Kauppakeskus Mylly.