Luhta lanseeraa Suomeen uuden Your & More -muotiketjun ja avaa ketjun ensimmäisen myymälän Mall of Tripla -kauppakeskukseen elokuun lopulla. Myymälä on laajuudeltaan noin 500 neliömetriä.
Ketjun seuraavat myymälät avataan Lempäälän Ideapark-kauppakeskukseen ja kauppakeskus Kamppiin Helsingissä. Tavoitteena on rakentaa 20 myymälän myymäläverkosto lähivuosien aikana.
Luhta haluaa taistella kertakäyttökulutusta ja ultrapikamuotia vastaan ja tuoda markkinaan korkean palvelutason muotikonseptin, jonka tarjonta on suunniteltu puhuttelemaan aikuista kuluttajaa.
–Olemme valmistelleet uuden muotiketjumme lanseerausta jo useamman vuoden ajan. Pandemia, haastava taloustilanne ja vastuullisuustietoisuus ovat vahvasti muuttaneet kuluttajien ostokäyttäytymistä ja vastaamme siihen uudella ketjullamme, kommentoi Luhta Sportswear Companyn toimitusjohtaja Juha Luhtanen.
Myymälän tarjonnassa yhdistyy neljä vahvaa suomalaista pukeutumisen brändiä: Luhta, Ril’s, Your FACE ja Balmuir. Vaate-, kenkä- ja asustevalikoimaan on tulossa uusia mallistokonsepteja ja aiemmin vain verkkokaupasta löytynyt Luhta ReUse second hand-valikoima löytyy jatkossa myös myymälästä.
Suurin osa Luhta Sportswear Companyn liikevaihdosta syntyy kansainvälisiltä markkinoilta, ja katseet ovat uuden ketjun suhteen myös Suomen rajojen ulkopuolella. Your & More -konsepti on rakennettu myös kansainvälisiä kuluttajia kiinnostavaksi.
–Suomi on yksinkertaisesti liian pieni markkina kannattaakseen muotiketjua, ja siksi tähtäimessämme on saavuttaa kiinnostus myös kansainvälisten kuluttajien keskuudessa, Luhtanen sanoo.
Kuvan lähde: Luhta Sportsware Company.