Kodiston ystävänpäiväkampanja vauhditti asuntovuokrausta

Kodistolla on välitettävänään yli 30 000 vuokrakotia ympäri Suomen. Asuntojen omistajat ovat kotimaisia ja ulkomaisia asuntosijoittajia, joille on luonnollisesti tärkeää, että asuntojen käyttöaste pysyy korkeana.

Kohdennettu digitaalinen markkinointi on tehokkain tapa asunnonetsijöiden tavoittamiseen. Kodiston ystävänpäiväkampanja osoittikin, kuinka laadukkaasti toteutettu ja tarkkaan kohdennettu markkinointi voi merkittävästi nopeuttaa vuokrausprosessia ja vähentää vajaakäyttöä.

450 hakemusta viikossa valittuihin kampanjakohteisiin

Ystävänpäiväkampanjan tulokset olivat erinomaiset. Tarkkaan valittuihin asuntokohteisiin kohdennetun mainoskampanjan avulla herätimme potentiaalisten vuokralaisten kiinnostuksen ja nopeutimme huomattavasti uusien vuokrasopimusten syntyä.

📈 Kodistolle tuli kampanjakohteisiin viikossa 450 hakemusta, joista 33 % johti vuokrasopimukseen. Tämä kertoo niin kampanjan tehokkuudesta kuin hakijoiden laadusta.

📈 Oikotien display-mainoksen klikkausprosentti nousi eQ:n Oivat Kaupunkikodit Turun kampanjakohteessa kaksikymmenkertaiseksi mainospaikan kampanjatulosten keskiarvoon verrattuna.
📈 Espoon kampanjakohteiden verkkosivuliikenne kasvoi peräti 305 %, osoittaen, että markkinointi tavoitti oikean kohderyhmän.

Mainonnassa onnistuminen ei siis ole sattumaa, vaan se perustuu tarkkaan analytiikkaan ja kohdennettuihin markkinointitoimenpiteisiin.

Markkinoinnin ja vuokrauksen tiivis vuoropuhelu tuottaa tuloksia

Kun vuokrauksen ja markkinoinnin vuoropuhelu on tiivistä, voidaan markkinoinnissa ennakoida vuokrauksen tarpeet ja suunnitella toimenpiteitä etupainotteisesti. Tiiviin yhteistyön ansiosta vapaiden vuokra-asuntojen markkinointiaika pysyy lyhyenä ja uudet vuokralaiset löytyvät tehokkaasti.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

✔ Vuokraus alkaa heti, kun saamme tiedon irtisanomisesta.
✔ Markkinointi kohdistetaan halutulle kohderyhmälle.
✔ Markkinointitoimenpiteet räätälöidään kohderyhmän mukaan.
✔ Ajantasaisen datan avulla varmistetaan, mitkä kanavat ja viestit toimivat parhaiten, ja markkinointi optimoidaan tämän mukaan.

Tämä toimintamalli varmistaa, että sijoittaja-asiakkaidemme omistamat kodit eivät seiso tyhjillään, vaan uudet vuokralaiset löydetään nopeasti ja tehokkaasti.

”Kodiston markkinointitiimi on meille selkeä kilpailuvaltti. Asuntovuokrauksen tilanteet vaihtuvat nopeasti, ja tiivis yhteistyömme markkinoinnin kanssa mahdollistaa nopean reagoinnin”, kertoo Tuomas Suutari, Senior Client Manager, Kodisto.

Tekemistä johdetaan tiedolla Newsec Onlinen analytiikan avulla

Newsec Online -asiakasportaalimme kattava data mahdollistaa markkinoinnin ja vuokrauksen ennakoivan suunnittelun, mikä maksimoi Kodiston vuokra-asuntojen käyttöasteet ja optimoi asuntosijoittajien sijoitustuotot.

📊 Vuokrausraporttimme tarjoaa reaaliaikaista tietoa:
✔ Asuntokohteiden vajaakäytöstä ja vaihtuvuudesta: Missä kohteissa on eniten vaihtuvuutta, ja miten sitä voidaan hallita?
✔ Asuntojen markkinointiajoista: Kuinka kauan asunnot keskimäärin ovat markkinoinnissa eri alueilla?
✔ Hakemus- ja tarjousmääristä: Millaisella volyymilla kohteisiin tulee hakemuksia, ja miten markkinointia voidaan tehostaa niiden perusteella?

Tämän tiedon avulla tunnistamme nopeasti eri alueiden ja kohteiden markkinointitarpeet ja voimme suunnitella onnistuneesti tarvittavia kohdennettuja toimenpiteitä.

Kodisto.fi on tehokas markkinapaikka

Newsec on toiminut Kodisto-brändin alla Suomen vuokra-asuntomarkkinassa jo 10 vuoden ajan. Tutuksi tullut brändi on merkittävä kilpailuetu sijoittaja-asiakkaillemme.

Tällä hetkellä joka viides vastaanottamamme hakemus tulee oman kodisto.fi-sivustomme kautta, ja kaikkiaan saamme vuosittain yli 70 000 hakemusta eri kanavien kautta.

Kodisto – enemmän kuin pelkkä vuokra-asuntojen välittäjä

Kodistolla on vuokrattavaan yli 30 000 vuokrakotia eri puolilla Suomea. Kodiston 50 hengen vuokraustiimi koostuu asuntovuokrauksen huippuammattilaisista, joiden tehtävänä on yhdistää kodit ja asunnonetsijät sekä pitää huoli siitä, että asuntosijoittajien meille esittämät tavoitteet saavutetaan.

Kodiston in-house-markkinointitiimi toimii asuntovuokrauksen tukena monikanavaista markkinointia toteuttaen. Tämä tarkoittaa, että vuokraus ei perustu vain odottamiseen, vaan aktiivisiin toimenpiteisiin, joilla varmistamme, että oikeat vuokralaiset löytyvät nopeasti.

Kirjoittajat Anja Rämänen ja Julia Neziri toimivat Kodiston markkinointitiimissä markkinoinnin asiantuntijoina.

 

 

Edellinen artikkeliMiten rakennusmateriaalien ihmisoikeusriskejä voi hallita? Uusi hanke kehittää menetelmää
Seuraava artikkeliMarvea panostaa Uudellemaalle, uuden tytäryhtiön vetäjäksi konkari SRV:ltä