Bofficen vuokralainen paljastaa lukujaan: vuokrassa 36 000 euron vuosittainen säästö

Bofficen Kaivotalon toimistohotellia käyttää vakituisesti 12 yritystä.

Helsinkiläinen digimarkkinointitoimisto Mediashake piti ennen majaansa Helsingin Kampissa. 20 henkilöä työllistävä yritys alkoi kiinnittää huomiota 200-neliöisten tilojensa käyttöasteeseen, kun vanha vuokrasopimus oli tulossa päätökseen. Tilantarpeen vähenemisen taustalla oli koronan synnyttämä hybridityön muutos.

Mediashake löysi Rautatieaseman kupeessa sijaitsevan Boffice Kaivokadun vuokratilat ja valitsi käyttöönsä 39 neliön toimiston.

Firman omaan toimistoon mahtuu kahdeksan työpistettä, ja lisäksi vuokrasopimukseen kuuluu neuvotteluhuoneiden ja yhteistilojen, kuten 10 ylimääräisen työpisteen, keittiön, suihkujen ja vessojen käyttö.

Toimistohotellin konsepti pienetää Mediashaken vuokrakuluja 3 000 euroa kuussa ja 36 000 euroa vuodessa.

–Tavoitteenamme on kasvaa, mutta tässä markkinatilanteessa ennustettavuus on heikkoa. Siksi perinteiset kahden–kolmen vuoden vuokrasopimukset tuntuivat liian sitovilta, kertoo Matti Hirvonen, Mediashaken toimitusjohtaja.

Mikäli yrityksen toimintaan tulisi muutoksia, olisi tilan tarvetta helppo lisätä tai vähentää. Sopimus sitoo ainoastaan kahdeksi kuukaudeksi kerrallaan.

Tällä hetkellä Mediashaken työntekijöitä on päivittäin toimistolla viidestä seitsemään

–Paras puoli tässä on se, että olemme saaneet entistä hienommat tilat keskeisemmällä sijainnilla ja työntekijät ovat innostuneet käymään toimistolla jopa aiempaa useammin, Hirvonen sanoo.

 

Kuvan lähde: M2 Media.

Edellinen artikkeliCBRE:n teollisuus- ja logistiikkapuolen Pohjoismaiden johtajaksi suomalaisnimi
Seuraava artikkeliFortumilta jälleen uusi mittava datakeskushanke vireille, nyt Jyväskylään