keskiviikko, 27 syyskuun 2023

Kiinteistöjen brändäys ja markkinointi

12.10.2023

Parempaa tuottoa brändäyksen ja markkinoinnin avulla

Tässä koulutuksessa kerrotaan, miten saat kiinteistöomaisuudesta parempaa tuottoa brändäyksen ja markkinoinnin avulla.

Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä Suomesta ja saat selkeän kuvan siitä, millaiset elementit brändäykseen kuuluvat. Saat myös tietoa siitä, millaisia medioita, välineitä ja esim. sosiaalista mediaa sinun kannattaa hyödyntää ja miksi.

Päivän päätteeksi sinulla on suunnitelma siitä, millaista polkua pitkin etenet valitsemasi kiinteistön brändäyksessä. Saat mukaasi tietoa käyttökelpoisista työkaluista ja taitoa tehdä kiinteistöistä houkuttelevampia ja lisätä siten niiden arvoa.

Koulutus rakentuu teoriaosioihin ja käytännön tekemiseen. Vuokrausmarkkinointi on usein keskeisessä roolissa kiinteistön arvon kehittämisessä, joten paneudumme siihen. Koulutukseen kannattaa tuoda mukana oma kiinteistöesimerkki, jonka kautta lähestyä harjoituksia.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

  • Brändäys, mitä se on?
  • Millaisia ominaispiirteitä kiinteistöjen brändäyksellä on?
  • Markkinointiteoriaa kiinteistöalan näkökulmasta lyhyesti.
  • Brand House -prosessi eli kuinka analysoin järjestelmällisesti kiinteistön kilpailuedut.
  • Miten brändäät erilaisia kiinteistöjä?
  • Kuinka voit korostaa kiinteistön tai sijainnin positiivisia puolia?
  • Millaiset markkinoinnin keinot toimivat kiinteistöissä?
  • Mitä on huomioitava yhteistyössä medioiden toimittajien kanssa ja markkinointitoimistojen kanssa?
  • Kuinka mittaat tuloksia?
  • Miten voit tehdä yhteistyötä ja löytää synergiaa muiden toimijoiden, kuten esimerkiksi kunnan, kehittäjien ja paikallisten yritysten kanssa?

KOULUTUS SOPII:

  • Kaikille, jotka työskentelevät kiinteistöjen kehittämisen kanssa ja haluavat löytää uusia keinoja parantaa tulostaan.
  • Kaikille, jotka vastaavat kiinteistöjen markkinoinnista, esim. vuokrauksen edistämisestä tai viestinnästä alan yrityksissä tai markkinoivat ja myyvät kiinteistöjä toimeksiannoilla.

KOULUTUKSEN TAVOITTEET:

Koulutuksen jälkeen sinä:

  • Ymmärrät kiinteistöjesi ainutlaatuiset mahdollisuudet ja markkinoinnin roolin arvon kasvattajana.
  • Olet parempi markkinointiosaaja tai markkinointipalvelujen ostaja – pystyt myös perustelemaan markkinoinnin panostuksia asiakkaallesi ja organisaatiosi liiketoimintajohdolle.
  • Olet saanut inspiraatiota omiin projekteihisi.

Ohjelma

9.00 Tervetuloa. Kouluttajan esittely ja osallistujien esittäytymiskierros

9.15 Mitä on kiinteistöjen brändäys ja markkinointi

  • Miten brändi nykyisin määritellään?
  • Kiinteistömarkkinoinnin tavoitteet, kohderyhmien määrittely
  • Pitkäjänteisen brändityön merkitys ja arvonluonti
10.15 Kahvi

10.30 Kiinteistöbrändäyksen työkalujen esittely
  • Miten analysoit oman kohteen vahvuuksia ja kilpailukenttää; SWOT-työkalun käyttö
  • Brand House -työkalun esittely
  • Näin prosessi etenee
Harjoitus ryhmätyönä: Oman kiinteistöprojektin kilpailuetujen määrittely

12.00 Lounas

13.00 Ryhmätöiden esittely ja yhteinen sparraus

14.00 Kiinteistömarkkinointi, mediat ja muut keinot
  • Miksi sinun pitäisi tehdä yhteistyötä ja kenen kanssa?
  • Alan mediat
  • Kiinteistömarkkinoinnin pääkeinot 4 + 1
15.00 Kahvi

15.15 Muut markkinoinnin mahdollisuudet
  • Miten verkko luo uusia mahdollisuuksia kiinteistöille
  • Yhteistyö toimittajien kanssa
  • Paikallinen osallistuminen ja yhteistyö
  • Tulosten mittaaminen
16.15-16.30 Yhteenveto ja kysymykset

Info

Hinta: Ensimmäisen koulutuksen alennettu hinta: 800 euroa (normaalihinta 1000 euroa), alv 24%
Aika ja paikka: 12.10.2023 klo 9-16.30
Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, 00100 Helsinki

Yhteystiedot

Onko sinulla kysyttävää?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@bonnierbusiness.fi

Koulutuksen johtaja

Daniel Tuori
Markkinointi- ja viestintäjohtaja, partneri
Trevian Asset Management Oy

Danilla on yli 25 vuoden kokemus markkinointiviestinnän suunnittelusta, markkinoinnista ja brändien konsultoinnista Suomen johtavissa markkinointitoimistoissa.

Hän on työskennellyt suomalaisten ja kansainvälisten teollisuus-, palvelu- ja kulutusalan asiakkaiden kanssa luomalla heille brändistrategioita ja liiketoimintasuunnitelmia kaupallisen huippuosaamisen edistämiseksi.

Nykyisessä työssään Dani vastaa tiimeineen Trevianin manageeramien kohteiden markkinoinnista ja Trevianin maineen rakentamiseta sekä mm. viestinnästä sijoittajien suuntaan.

Daniel on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta.